[FOTO] Otwarcie nowego salonu Mercedes-Benz we Wrocławiu

wtorek, 10.1.2017 13:45 1959 0

We wtorkowe popołudnie, 10 stycznia 2017 r., przy ul. Granicznej we Wrocławiu, oficjalnie otwarto nowy salon Mercedes-Benz. Inwestycja, należąca do Grupy Wróbel, to największy i najnowocześniejszy salon niemieckiej marki w Polsce. Dealer zorganizował specjalne spotkanie dla przedstawicieli mediów, podczas którego mieli okazję zwiedzić cały obiekt. Przybyłych gości uroczyście powitali: Michał Łuczak - prezes Grupy Wróbel oraz prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz.

Oprócz zarządu firmy i przedstawicieli władz miasta, w spotkaniu wzięli udział również reprezentanci Generalnego Wykonawcy – firmy Erbud S.A. oraz projektant obiektu, który opowiedział gościom, jaka wizja przyświecała mu podczas tworzenia.

- Od dziecka fascynowały mnie samochody, ich piękno, technika, szybkość – mówił Leszek Łękawa, z pracowni architektonicznej Impressio. - Luksusowe samochody potrzebują luksusowej oprawy, która wzbudza emocje. Dla mnie luksus architektury to kubatura, przestrzeń, światło i wysokość wnętrz – kontynuował. - Największym wyzwaniem przy tworzeniu projektu, było sprowadzenie do wspólnego mianownika: wymagań producenta, wizji inwestora oraz własnych przemyśleń, wciąż mając na uwadze główną myśl, że budynek musi funkcjonować jak maszyna, bardzo sprawna maszyn. I to się udało – mówił projektant.

Inwestycja przy ul. Granicznej we Wrocławiu to 9 424 m kw. powierzchni użytkowej, na których znajduje się: 45 samochodów ekspozycyjnych, stanowisko dedykowane modelom AMG, G Corner, centrum samochodów zabytkowych, Van ProCenter, 24 podnośników serwisowych, trzy myjnie (w tym jedna automatyczna), magazyn opon, 320 miejsc parkingowych, centrala administracyjna firmy i kawiarnia Etno Cafe. Ponadto obok salonu głównego, wybudowany został salon sprzedaży samochodów używanych (dealer posiada największy stock samochodów używanych w Polsce). Nowa siedziba Grupy Wróbel jest pięć razy większa od poprzedniej, co pozwoli przede wszystkim realizować plany niemieckiego koncernu, który do 2020 r. chce wprowadzić kilkadziesiąt nowych aut, w tym część zaprojektowanych od początku. Potrzebne jest więc miejsce, żeby pokazać pełną paletę możliwości marki. Dodatkowym atutem salonu jest z pewnością lokalizacja - usytuowana w sąsiedztwie lotniska, Autostradowej Obwodnicy Wrocławia i galerii handlowej.

- Nowy salon to zwieńczenie 25 lat działalności naszej firmy – powiedział Michał Łuczak, prezes Grupy Wróbel. - Z małego warsztatu przy Maślickiej doszliśmy aż tutaj. Z małej, rodzinnej firmy, staliśmy się jednym z największych dealerów w kraju i równocześnie bardzo ważnym punktem na mapie polskiego biznesu, ale wciąż dbamy o wartości rodzinne i na pierwszym miejscu stawiamy człowieka, bo to ludzie są fundamentem naszego sukcesu – dodał. - Dzisiaj jesteśmy już firmą ogólnopolską, posiadamy 9 oddziałów Mercedes-Benz na terenie pięciu województw, ale Wrocław zawsze będzie nam szczególnie bliski, bo stąd się wywodzimy i szczególnie cieszy to, że mamy realny wpływ na jego rozwój – tymi słowami prezes Łuczak zakończył swoje wystąpienie.

Oprócz doskonałego produktu i najwyższej jakości obsługi, dealer zaproponuje swoim klientom coś więcej – wernisaże, koncerty, spotkania autorskie czy pokazy filmowe. Grupa Wróbel od lat jest mecenasem kultury i sportu, a dzięki warunkom, jakie posiada nowa siedziba, te możliwości będą jeszcze większe.

W salonie przy Granicznej znajdzie się też miła niespodzianka dla smakoszy najwyższej jakości kawy. Lada chwila otworzy się tam bowiem Etno Cafe – miejsce, w którym mała czarna to pasja, a proces jej parzenia to sztuka. Już podczas otwarcia goście mieli okazje spróbować najnowszych propozycji z karty, serwowanych przez Marcina Rusnarczyka – Mistrza Polski Baristów.

W trakcie prac budowlanych Inwestor stosował technologie przyjazne dla środowiska. Materiały, wykorzystywane przy budowie nowej siedziby, są energooszczędne, a specjalne systemy pozwolą na odzyskiwanie ciepła.

Wartość inwestycji wniosła ponad 50 mln zł.

Uroczystość dla klientów i partnerów, z okazji otwarcia i 25-lecia autoryzacji, dealer zaplanował na początek kwietnia.

Nowy salon Mercedes-Benz w liczbach:

  • cztery kondygnacje naziemne i jedna podziemna
  • powierzchnia całkowita 9 424 m2
  • Powierzchnia zabudowy – 4 440 m2
  • Kubatura - 52 281 m3
  • Powierzchnia wystawiennicza (parter i antresola) – 3114 m2
  • Powierzchnia serwisu (warsztat) 970 m2
  • Powierzchnia biurowa - 660 m2
  • Wysokość budynku - 18,94 m
  • 3 400 m3 betonu
  • 2 100 m2 szkła
  • 307 ton konstrukcji stalowej
  • 520 tys. sztuk kostki betonowej
  • średnio 140 pracowników Generalnego Wykonawcy dziennie na placu budowy

Foto.: Wojciech Bolesta - Doba.pl

Dodaj komentarz

Komentarze (0)