Remont tzw. modliszówki coraz bardziej realny

piątek, 27.1.2017 17:22 4497 0

Przebudowa drogi, ronda, ciąg pieszo-rowerowy, chodniki oraz oświetlenie – to wszystko w ramach realizacji projektu pn. „Trasa Sudecka - przebudowa drogi wojewódzkiej nr 379 od ronda ul. Uczniowskiej w m. Stary Julianów do ronda ul. Wałbrzyska w m. Świdnica.

23 stycznia, w sali narad Urzędu Gminy Świdnica odbyło się spotkanie konsultacyjne w sprawie koncepcji programowo-przestrzennej dla realizacji w/w projektu.

Koncepcja - zaprezentowana przez Projektanta wybranego w postępowaniu przetargowym, prowadzonym przez DSDiK - wskazuje potencjalne rozwiązania techniczne, które mogą być wykorzystane na etapie projektowania przez potencjalnego Wykonawcę zadania, które będzie realizowane w formule „Zaprojektuj i  buduj”. Projektowana trasa rozpoczyna się włączeniem w wykonane rondo na ul. Uczniowskiej w Starym Julianowie, a kończy się na skrzyżowaniu DW nr 379 z ul. Słowiańską uwzględniając nowo wybudowany odcinek dojazdu do istniejącego ronda przy Szpitalu Latawiec. Trasa biegnie w większości przez teren niezabudowany, na swojej długości przechodząc jedynie przez dwie miejscowości – Stary Julianów (gm. Walim) oraz Modliszów (gm. Świdnica) .

W zakres prac objętych niniejszym opracowaniem wchodzi:

  • przebudowa odcinka drogi klasy G o długości  ponad 11 km,
  • przebudowa istniejących 2 skrzyżowań : w Modliszowie oraz skrzyżowanie DW 379 z drogą powiatową  kierunek Witoszowie Dolny/Bystrzyca Dolna - na skrzyżowania typu rondo
  • budowa ciągu pieszo-rowerowego,
  • budowa chodników dla pieszych w Starym Julianowie i Modliszowie,
  • przebudowa istniejących wjazdów na posesje.

Oświetlenie uliczne planuje się wykonać na terenie Modliszowa oraz Starego Julianowa w obrębie chodników oraz w obrębie ronda na skrzyżowaniu DW 379 z drogą powiatową  kierunek Witoszowie Dolny/Bystrzyca Dolna.

11 km odcinek drogi zaprojektowano dla klasy G, przy prędkości projektowej 70 km/h i prędkości miarodajnej 90 km/h poza terenem zabudowanym oraz prędkości projektowej 50 km/h oraz prędkości miarodajnej – 60 km/h na terenie zabudowanym. Projektowana szerokość jezdni wyniesie 7,0 m + 2x0,5 m opaski - o konstrukcji jak dla jezdni głównej. Na łukach zaprojektowano poszerzenie jezdni zgodnie z obowiązującymi przepisami.  Szerokość poboczy : 1,25 m. W miejscach projektowanych barier energochłonnych poszerzono pobocze stosownie do szerokości pracującej barier. Odwodnienie  poza terenem zabudowanym – za pomocą rowów przydrożnych trawiastych, w terenie zabudowanym – kanalizacją deszczową. Wzdłuż drogi głównej powstanie także ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3,5 m. Na terenie zabudowanym dodatkowo zaprojektowano chodniki dla pieszych.

Zaprojektowano dwa skrzyżowania typu rondo o średnicy zewnętrznej 42 m, jednopasowe o szerokości jezdni 6,0 m i pierścieniu 1,50 m :  w Modliszowie oraz na istn. skrzyżowaniu DW 379 z drogą powiatową  kierunek Witoszowie Dolny/Bystrzyca Dolna.

Inwestor: Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu planuje realizację projektu pn.„Trasa Sudecka - przebudowa drogi wojewódzkiej nr 379 od ronda ul. Uczniowskiej w m. Stary Julianów do ronda ul. Wałbrzyska w m. Świdnica w oparciu o dofinansowanie z RPO WD 2017-2020.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)