Strategia wzmacnia sprzedaż, a odpowiedzialność buduje sukces

wtorek, 13.10.2015 10:47 633 0

Na trudnym temacie biznesu odpowiedzialnego społecznie w kontekście budowania strategii firmy skupili się eksperci i praktycy w Teatrze w Świdnicy. Swoje szczegółowe rozwiązania w tym zakresie przedstawiły m.in. spółki Pentair Poland,  SKC Haas Polska i  „Invest-Park”.

Cenne wskazówki w budowaniu marki dał gość specjalny Paweł Tkaczyk, autor bestsellerowych poradników marketingowych. Konferencję przygotował Fundusz Regionu Wałbrzyskiego wspólnie z Miastem Świdnica.

Punktem wyjścia do bezpłatnej konferencji dla przedsiębiorców „Strategia i odpowiedzialność w biznesie”, która odbyła się w poniedziałek, 12 października 2015r. w Teatrze w Świdnicy, była przede wszystkim idea budowania strategii odpowiedzialnego biznesu.

Ten cel wiele firm realizuje intuicyjnie, dlatego organizatorzy spotkania, czyli Fundusz Regionu Wałbrzyskiego oraz Miasto Świdnica, próbowali pokazać, jak robić to profesjonalnie, aby osiągać jeszcze większe korzyści – zarówno dla przedsiębiorstwa, jak i społeczności lokalnej.

- Dobrze, że odpowiedzialny biznes przyświeca coraz większej ilości również mikro, małych i średnich podmiotów. Chcemy podkreślić, że nie jest to tylko wydawanie pieniędzy na akcje charytatywne i kluby sportowe, to również odpowiednie, godne traktowanie pracowników i wywiązywanie się ze zobowiązań podatkowych czy też etyka wobec klientów i dostawców - mówiła już na samym początku Beata Moskal – Słaniewska, prezydent miasta Świdnica. 

Korzyści płynące z wdrożenia CSR (Corporate Social Responsibility), czyli biznesu odpowiedzialnego społecznie, ze wskazaniem konkretnych rozwiązań, zaprezentowali przede wszystkim Paweł Celmer, dyrektor Pentair Poland, Małgorzata Kwiecień  z SKC Haas Polska oraz prezes WSSE  „Invest-Park” Barbara Kaśnikowska. 


Z kolei instytucje działające na rzecz wspierania biznesu, czyli Fundusz Regionu Wałbrzyskiego oraz Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego i Enterprise Europe Network wykazały możliwości uzyskania wsparcia w rozwoju lokalnych firm, zarówno pod względem inwestycji, zatrudnienia, jak i wkraczania na zagraniczne rynki.

- Podejmując wyzwanie organizacji Dolnośląskiego Plebiscytu Gospodarczego „Gwiazdy Biznesu”,  chcemy nie tylko nagradzać najlepsze firmy, ale również kontynuujemy ideę prezentowania dobrych praktyk na rynku lokalnym. Bywa, że impuls, dobry przykład czy środki pomocowe wystarczą, aby zachęcić przedsiębiorcę do zrobienia małego kroku, który z czasem może okazać się krokiem milowym do dynamicznego rozwoju – podkreśla Robert Jagła, prezes zarządu Funduszu Regionu Wałbrzyskiego.

Innowacje w dziedzinie sprzedaży i komunikacji z klientami prezentowała Ewelina Jamińska z  UNIWERS.COM. Przekonywała, że stosując rozwiązania COMARCH S.A. skutecznie można  uwolnić potencjał każdej firmy.Prawdziwym hitem spotkania przedsiębiorców w Świdnicy okazał się wykład Pawła Tkaczyka, prezesa agencji brandingowej MIDEA, specjalisty od marketingu. Za pomocą opowieści, na podstawie gier oraz dowcipnej narracji, wrocławski ekspert po prostu uczył sprzedawania i dążenia do sukcesu potrzebnego każdej firmie.

Goście poznali m.in. koncepcje oczogodziny czy trójkąta miłosnego - zaskakujących mechanizmów rządzących skutecznym budowaniem marki.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)