Ze Świdnicy bezpośrednio na Opolszczyznę i Górny Śląsk?

niedziela, 23.10.2016 11:22 5537 8

Świdnickie Forum Rozwoju wniosło uwagi do konsultowanego  Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa zmieniającego rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 9 października 2012 r. w sprawie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w zakresie sieci komunikacyjnej w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym.

Po roku 2000, kiedy to zawieszono kursowanie bezpośrednich pociągów pasażerskich po tzw. Magistrali Podsudeckiej (Legnica – Jaworzyna Śląska – Świdnica – Dzierżoniów – Kamieniec Ząbkowicki – Nysa i dalej w stronę Górnego Śląska) nasz region stracił ważne połączenie, które korzystnie wypływało na gospodarczo-społeczny rozwój miejscowości położonych przy linii kolejowej 137 Legnica – Katowice (dla przypomnienia, suma mieszkańców większych miejscowości leżących przy linii kolejowej 137 przekracza 3 miliony – jest to najprawdopodobniej najlepszy argument za ponownym uruchomieniem bezpośrednich połączeń międzywojewódzkich po Magistrali Podsudeckiej).

- Świdnickie Forum Rozwoju jest aktywnym stowarzyszeniem działającym na rzecz poprawy poziomu życia w Świdnicy. Wielokrotnie zabieraliśmy również głos w sprawach kolejowych np. przeprowadziliśmy zbiórkę podpisów pod apelem o wpisanie remontu linii kolejowej 137 na podstawową listę Krajowego Programu Kolejowego czy wnioskiem o zakończenie procesu fizycznej likwidacji linii kolejowej 285 Wrocław Główny – Świdnica Miasto – Jedlina Zdrój. Na naszym koncie mamy również wiele próśb o poprawę stanu technicznego linii kolejowej 137 i stacji Świdnica Miasto oraz poprawę konkurencyjności kolei na liniach biegnących przez nasze miasto - mówi prezes, Marcin Paluszek.

Bezpośrednie kolejowe międzywojewódzkie połączenie pasażerskie w relacji Legnica – Jaworzyna Śląska – Świdnica – Kamieniec Ząbkowicki – Kędzierzyn Koźle przedłużonej do Katowic wpłynie pozytywnie na konkurencyjność transportu kolejowego w regionach położonych wzdłuż linii kolejowej 137. Dzięki uruchomieniu połączenia południowa część Dolnego Śląska i Opolszczyzny zyska atrakcyjne połączenie z Konurbacją Śląską. Miasta takie jak Jawor, Strzegom, Świdnica, Dzierżoniów, Nysa zyskają na atrakcyjności, zahamowany zostanie znaczny odpływ mieszkańców w/w miast do większych ośrodków-lepiej skomunikowanych.

Poprawie ulegnie  bezpieczeństwo podróżowania (porównując z komunikacją drogową). Magistrala Podsudecka przestanie być głównie linią towarową- zatrzymanie degradacji infrastruktury kolejowej. Zagęszczeniu ulegnie siatka połączeń lokalnych obsługiwanych przez Koleje Dolnośląskie, Przewozy Regionalne i Koleje Śląskie.

Przeczytaj komentarze (8)

Komentarze (8)

wtorek, 25.10.2016 13:33
nie bardzo w to wierze,a bylo by super.
niedziela, 23.10.2016 22:01
Kto tam będzie jeździł, młotki?
poniedziałek, 24.10.2016 07:27
Ci którzy, żeby dostać się na Górny Śląsk, czy do...
Pasażer poniedziałek, 24.10.2016 18:40
Dokładnie. Tylko młotek mógł zadać takie pytanie? Widać że nie...
Ela! poniedziałek, 24.10.2016 06:21
Popieram
bzdury niedziela, 23.10.2016 13:48
Bujdy 2 - 4 osoby tam pojadą a kasa...
niedziela, 23.10.2016 20:50
Skąd wiesz, że ciężko? Ja widzę ze pociągiem od strony...
niedziela, 23.10.2016 18:16
Popieram,bo korzystałam z tej trasy.